הריביות הנמוכות בבנקים הביאו לא מעט ישראלים לחפש אחר השקעות שונות בחול, וכך אנו יכולים לראות לא מעט ישראלים שמעדיפים להסתכן בהשקעה באפיקים שונים במקום לחכות לריבית אפסית שתניב להם רווחים. אחד מאותם אפיקי השקעה שישראלים מצאו בשנים האחרונות הוא לא אחר מאשר השקעות נדלניות ברחבי העולם, כיום תוכלו למצוא נוכחות ישראלית החל ממזרח אירופה ועד לארצות הברית, פורטוגל, קפריסין ואפילו מלטה! השקעות אלו מניבות לא פעם תשואות גבוהות ומייצרות עבור רבים הכנסה פסיבית נאה מאוד. אבל לפני שאתם קופצים אל יועץ ההשקעות שלכם או משחררים את כספי הפיקדון שלכם, הנה כמה נקודות שיעזרו לכם לבצע השקעה בנדל"ן בחו"ל.

מיקום ומיקום

בדיוק כמו רוב ההשקעות שאנו ניקח כיום חשוב מאוד שנכיר את הגבולות ואת התחומים שנוגעים להם, החל מפתיחת חנות ועד להשקעה באפליקציה חשוב להכיר את הנפשות הפועלות באזור שבו אנו רוצים לשים את הכסף שלנו. לכן בחירת המיקום שבו תרצו להשקיע הוא לא פחות חשוב מאשר הסכום שאיתו אתם מגיעים, כך שאם תבחרו במדינה כמו גרמניה תצטרכו להכין את עצמכם לתשלומי מס פרוגרסיבים, אבל יחד עם זאת גם החזרים לשיפוץ הנכס, הוצאות נוטוריון ועוד. מלבד דרגות מס שונות שתצטרכו לשלם ישנם גם לא מעט הטבות שונות שיהפכו את ההשקעה שלכם לעוד יותר משתלמת, למשל כמו השקעה במדינות כמו פורטוגל ויוון שיוכלו להנפיק לכם אזרחות/דרכון תחת מסלולי השקעה שונים החל מ300 אלף יורו ועד לותק של מעל ל3 שנים.

הון עצמי וסיכונים

מלבד המיקום חשוב גם להבין את גודל ההשקעה שאותה תרצו להשקיע, את יחסי הלוואות והמשכנתאות במדינות הזרות. למשל במדינת פולין שמנסה להתעורר ממשבר הקורונה ועידוד קנייה של נדלן, תוכלו למצוא תנאים יחסית נוחים משאר מדינות אירופה. עם זאת חשוב שתכירו לא רק את המיקום אלא את הסיכונים או ההטבות שתוכלו להפיק מהשקעה שלכם, כך למשל תוכלו למצוא דירות לפני התחדשות עירונית כמו למשל בליסבון באזורים העתיקים יותר. יש לציין כי בשוק הנדלן הפורטוגלי דירות אלו מהוות כ40 אחוז מסך ההשקעה הזרה בנדלן, וביחד עם זאת חשוב גם להכיר את האזור בעצמכם. לכן אחת ההמלצות לפני שאתם סוגרים עסקה, וודאו בעצמכם את הבית והאזור שאליו אתם מכוונים, הגיעו, בדקו את האזור והאם הוא מתאים לתיאור שקיבלתם. כך תוכלו לסגור את העסקה המתאימה עבורכם.