בעשור האחרון חדרו אל המטבח של רובנו עוד ועוד סוגים שונים של מאכלים, בין אם אלו מאכלים אסייתיים ובין אם אלו מאכלים אירופאים שונים. לצד מתכונים אלו נוספו גם פירות היער המעולים, אשר הצליחו מזמן לחצות את כוסות השייק ולהגיע כמעט אל כל צלחת ומתכון. טעמיהם החמצמצים והנפלאים מוסיפים טעמים מגוונים למנות הולכות ומשתנות, כאשר חלקן יאפשרו גם לטבחים המתחילים שבנינו להנות מטעמים משובחים של קינוחים וגם מנות עיקריות. לכן בכדי לנצל את הטעמים הייחודים של פירות אלו, את המרקם העשיר שלהם ומגוון הוויטמינים הקיימים בהם, אז בין אם אתם מזמינים פירות קפואים בירושלים, אילת או מטולה – הנה מספר מתכונים הכוללים את טעמם המעולה של פירות היער.

מתכוני פירות יער – המוכרים והקלים

כאשר מדובר במתכונים של פירות יער אי אפשר להתעלם מטעמם המעולה, כאשר מחממים אותם מרתיחים אותם עם תוספי טעם שונים והופכים אותם לכדי מיץ מעולה. את המתכון ל"קולי פירות יער" ניתן להכין עד שש דקות, כל מה שצריך הוא מאתיים גרם של פירות יער, ארבעים גרם סוכר וכף מים. את כל אלו יש להכניס יחד עוטפים בניילון נצמד ומכניסים לעד ארבע דקות במיקור. לאחר מכן מועכים את כל מה שנשאר ומקבלים קולי פירות יער "פראי".

אך המתכון הזה מוביל אל מתכון מוצלח לא פחות והוא עוגת גבינה מעולה עם פירות יער, הכוללת קרם גבינה המתבסס על שני מיכלי שמנת מתוקה להקצה, חצי כוס סוכר, ארבעה כפות של אבקת פודינג וניל, חצי כוס חלב ומאתיים חמישים גרם גבינה לבנה. את כל אלו מקציפים יחד ולבסוף מכינים את הקרמבל, אשר דורש כוס קמח לבן, 2 כפות גדושות של סוכר, חמישים גרם חמאה מחוממת במיקרו ו2 כפות שמן. את העיסה מעבירים לכוס ואת הקולי ניתן לשפוך מעל.

תוספות נדירות

פירות היער מצטרפים אל שלל מתכונים מתוקים נוספים, החל מבלינצ'סים בצורה של קולי או בצורה טרייה ועד אל עוגות טארט מעולות, הנשענות על קרם פירות יער ופירות יער טריים. מלבד זאת מתכונים רבים של מאפניס, מצליחים להשתמש בפירות היער גם בתוך המאפה וגם מעל כקישוט קל וטעים.