בדידות זוהי הרגשה אישית של האדם כאשר הוא מרגיש שהיחסים שלו עם הסביבה לא מספקים אותו או מרגיש מחוץ לאותה חברה, מרגישים לא שייכים אליה ודווקא אותם אנשים שמרגישים מרוחקים מהחברה משתוקקים ממש לקשרים חברתיים. ישנם אנשים החיים בגפם ואף פעם לא תשמע מהם שהם בודדים, בדרך כלל אלו אנשים בעלי עולם פנימי עשיר, סקרניים, הממלאים את עצמם באופן עצמאי בצורה קבועה בשפע מידע, תחביבים, מוסיקה ועוד כך שגם ללא אנשים סביבם הם לרגע לא מרגישים לבד או בודדים. הם גם אנשים שלרוב יעדיפו להיות לבד בממלכתם העשירה המגוונת והמוגנת. 

לעומתם, ישנם אנשים שהצורך החברתי אנושי נחוץ עבורם כמו מזון ממש ואנשים אלו חייבים חברת אדם באופן קבוע ורציף, אנשים אלו מאד סובלים אם הם בודדים מאיזו סיבה כמו גירושין, רווקים או חלילה שהתאלמנו ( http://laitman.net/  ). לרוב האוכלוסייה כיום יש כביכול הכול, בן זוג , קשרים חברתיים, משאבים ולמרות זאת מרגישים בודדים מול ים האפשריות שיש כיום, שום דבר לא ממלא אותם והרגשת הבדידות מלווה אותם באופן קבוע, עד כדי כאב נפשי עמוק שלעיתים מתפתח לדיכאון.

בדידות חברתית לפעמים נובעת מחרדה חברתית המנהלת את אותו אדם וממש משבשת את כל קיומו. אלו אנשים שעסוקים מאד במחשבות איך הם נתפסים אצל אחרים איך האחר רואה אותם ומה חושבים עליהם וכך הם בדרך כלל יימנעו מלהביע עצמם ולהשמיע את קולם בחברה. הם מפחדים ממבוכה, השפלה או ביקורת וכך חוסמים את עצמם. עצוב כל כך כי דווקא אנשים אלו הכי צמאים לחברה והם עוצרים בעצמם את האפשרויות החברתיות. אנשים אלו נמנעים ממצבים חברתיים ובעצם מסתגרים בתוך עצמם וככל שזה הופך לטבע שלהם הם יהיו מאוד מבודדים ודחויים חברתית כי אט אט הם מאבדים קישורי חברתיים שנחוצים כל כך בין בני אדם כמו דיבור בקבוצה, קשרים רומנטיים, מפגשים חברתיים, דיבור מול קהל, כל אלו משפיעים על האדם בכל תחומי החיים כמו חברה, זוגיות ועבודה.

כדי לצאת ממעגל הקסמים הזה, האדם חייב למצוא בתוכו אומץ ולקחת סיכונים ולפתוח את ליבו לאחרים לצאת מנקודת הנחה שחיי בדידות הם כואבים וקשים לא פחות מעלבון של אדם זה או אחר מידי פעם ולנסות להכיר עוד אנשים ושאחרים יכירו אותו, לנסות לגעת בליבם של אחרים. החיים מלמדים אותנו לקחת סיכונים כדי להצליח להרגיש שייך ואהוב.