מנת ההמבורגר עברה לא מעט גלגולים מאז שנוסדה לה באימפריה האוסטרו הונגרית,  היא עברה אל ארצות הברית, התגלתה שוב במדינות אירופה וכיום אפילו מכבבת במדינות אסיה ואפילו אפריקה. אל ישראל המנה הגיעה ותפסה כותרות בעיקר באמצע שנות התשעים עם כניסת האוכל המהיר, אך עם הזמן נראה כי גם התפישה הישראלית לגבי המבורגר הולך ומשתנה וכיום יותר מבעבר ניתן להשיג המבורגר מחזה עוף ולא קריספי צ'יקן או חזה עוף בלחמנייה. הפופולריות הזו התפתחה אולי מכמה סיבות, אך נראה שלאכילת המבורגר עשוי מעוף יש לא רק טעם שיכול להיות מעולה אלא גם יתרונות תזונתיים טובים.

יתרונות המבורגר לגוף

אכילת בשר בקר דורשת מגוף האדם לא מעט כוח, היכולת לפרק את הסיבים הבשריים שונה מפירוק סיבים קלים יותר כמו של פירות, ירקות או אפילו לחם. על כן עיכול של המבורגר בין אם יהיה קטן או גדול עלול לקחת יותר זמן משל עיכול של מוצרים אחרים, למשל כמו המבורגר עוף. מנת עוף ממוצעת מתפרקת במערכות העיכול של האדם פחות זמן מאשר בשר, אם לדייק במספרים כמעט בחצי מכמות הזמן. על כן מנת עוף יכולה להיות לא רק "קלה" יותר למערכת העיכול אלא גם "להתפרק" בצורה עדיפה יותר לגוף ולעזור לו לשמר את הוויטמינים והערכים השונים שמצויים בו.

גם יתרון של טעם

למנת בשר של המבורגר יש טעם די דומיננטי ועל כן מנעד התבלינים שניתן להתאים אליה הוא לא כזה רחב, עם זאת את העוף ניתן לתבלן במגוון רחב יותר של טעמים. העוף יכול להגיע כשניצל במגוון טעמים, כחזה עוף במרינדה ועוד לא מעט שילובים כאלו ואחרים. על כן אותו הדבר ההמבורגר עוף שיכול "לבסס" את עצמו בכל טעם שרק נבקש, בין אם בצורת השרייה ובין אם בתבלון לפני עיצובו כהמבורגר. יתרון נוסף שהינו בולט במיוחד כמובן הוא משך הזמן שיש להמתין עד שמנת המבורגר עשויה עוף תהיה מוכנה, גם היא כמו זמן העיכול של הבטן נחתכת כמעט בחצי ויכולה להגיע אל הסועדים או לבני המשפחה מהר יותר מהמבורגר בקר.